Debat
Svært at placere ansvar
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Lærer Marianne Pedersen, Lundtofte Skole, skriver i Folkeskolennummer 33 om de fysiske rammer på skolen - eller mangel på samme.
Vi har selvfølgelig på skolen drøftet den ulyksalige situation, som vi er kommet i med forsinkelse på udgravningen af kælderen til naturfagsområde.
Jeg har en forventning om, at vi trods alt nu er på vej til at få gjort noget ved vores nedslidte skole - og også de forældede undervisningsmaterialer.
Byggeriets forsinkelse skyldes, at skolebygningens bæreevne ikke svarede til de tegninger, som forelå for bygningen, hvorfor man blev tvunget til at undersøge mulighederne for at støtte fundamentet.
Problemet blev først opdaget, da man begyndte at gå i jorden i sommerferien.
Så det er svært at placere et egentligt ansvar - ja, det skulle da lige være de håndværkere, der ikke byggede skolen i overensstemmelse med tegningerne tilbage i 50'erne.
Vi har netop nu på skolen i fællesskab fundet alternative lokaleløsninger frem til jul, hvor vi forventer, at byggeriet senest er færdigt.
Ole Jakobsen
skoleinspektør,
Lundtofte Skole