Hvad er blevet bedre for eleverne?

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

»Jeg er folkeskolelærer og glad for at være en del af den kollektive intelligens«.

Sådan præsenterede Trine Barfod sig selv og stillede et spørgsmål til formanden for Professionshøjskolernes Rektorkollegium og Danmarks Pædagogiske Universitetsskoles dekan på høringen om læreruddannelsen i sidste uge:

»Hvor mange af de seneste 15 års forandringer af læreruddannelsen har haft konkret, positiv indflydelse på folkeskolens elever? Hvordan er lærernes uddannelse blevet bedre i samme periode?«

Hun fik ét svar.

»Man kan altid diskutere, om det er blevet bedre. Men det rigtig gode ved dagens initiativ er, at det er et forsøg på at tage den her drøftelse, inden det hele havner i et beslutningsrum og igen bliver genstand for politiske kompromiser«, sagde Laust Joen Jakobsen, formand for Professionshøjskolernes Rektorkollegium.

mrm@dlf.org