Tro, Håb og MAGI - en forestilling om muligheder

Hvad skal vi tro på, og kan tro flytte bjerge? Disse eksistentielle spørgsmål udgør handlingen i Teater Hunds eftertænksomme forestilling "Tro, Håb og MAGI". Stykket følger superhelten Per, der har svar på alt. Hans to superheltehjælpere forguder Per og hans uendelige visdom. De lever et liv, hvor alt kan forklares. Lige indtil den dag, hvor Per ikke kan svare på, hvad vi skal tro på. Med ét styrter hele deres verden i grus.

Titel: Tro, Håb og MAGI - en forestilling om muligheder

Forlag: Teater Hund

Methe Bendix og Teater Hund har skabt en smuk, sjov og dybsindig forestilling. Igennem 45 minutter forsøger de tre medvirkende at besvare spørgsmålet: Hvad er det vigtigste at tro på? Som stykket skrider frem, stiger spændingen - som en gåde, hvor de løse ender samler sig. Og da svaret bliver fundet, er det indlysende enkelt.

Stykket bliver markedsført for de 5-12-årige. Men det henvender sig til alle aldersgrupper. Deres anmelder på 34 år fik både en klump i halsen og fugtige øjenkroge i løbet af forestillingen. Der vil givetvis være elever, der vil kede sig i nogle af de mere fabulerende passager. Det er ikke Teater Hunds skyld, men børns forjagede medievaner, hvor alt skal gå stærkt og skæres ud i pap.

Teater Hund tør udfordre publikum med poesi og krav til fortolkning. Det vil derfor være en god ide at anvende det glimrende skolemateriale, der følger med stykket. Brug stykket til at diskutere troen og dens betydning. Og ja, tro kan flytte bjerge. Det beviser de tre superhelte i to mageløse scener, hvor det rent faktisk lykkes at flytte et bjerg med tankens kraft.