Lærer til lærer
0   315

Design i dialog med stedet - kursus 25,26-8 Kolding

Cykelparkering

På denne workshop " Design i dialog med stedet" fik vi en rammeopgave. Gruppen fik udleveret en pose med diverse garner og redskaber. Gruppen skulle udvælge et "sted" i området som udgangspunkt. Vi gik udendørs og valgte nogle cykel markeringer som udgangspunkt.  Næste punkt i rammeopgaven bestod i at diskuterer en række refleksspørgsmål inden udførelsen af opgaven.

Budskabet er at tydeliggøre cykel parkeringsmuligheden og overraske med designet og farverne.

Artiklen fortsætter under banneret

Gruppen arbejdede under tidspres og blev ikke helt færdige med produktet. Opgaven satte mange tanker igang med hensyn til elevprojekt i fx 4. Og 5. Klasse. Fx kan der inddrages en cykel og hjul, lås, styr, reflekser m.m. Det er oplagt at bruge ideen i et tværfagligt projekt  fx sammen med matematik.

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

LÆS OGSÅ

Håndværk og designnetværket er for alle, der underviser i eller interesserer sig for faget. I samarbejde med Foreningen for håndværk og design.

Læs mere om de faglige netværk
Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.
1.089 andre er allerede tilmeldt