Lærer til lærer

Design i dialog med stedet - kursus 25,26-8 Kolding

Cykelparkering

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

På denne workshop " Design i dialog med stedet" fik vi en rammeopgave. Gruppen fik udleveret en pose med diverse garner og redskaber. Gruppen skulle udvælge et "sted" i området som udgangspunkt. Vi gik udendørs og valgte nogle cykel markeringer som udgangspunkt. Næste punkt i rammeopgaven bestod i at diskuterer en række refleksspørgsmål inden udførelsen af opgaven.

På denne workshop " Design i dialog med stedet" fik vi en rammeopgave. Gruppen fik udleveret en pose med diverse garner og redskaber. Gruppen skulle udvælge et "sted" i området som udgangspunkt. Vi gik udendørs og valgte nogle cykel markeringer som udgangspunkt. Næste punkt i rammeopgaven bestod i at diskuterer en række refleksspørgsmål inden udførelsen af opgaven.

Budskabet er at tydeliggøre cykel parkeringsmuligheden og overraske med designet og farverne.

Budskabet er at tydeliggøre cykel parkeringsmuligheden og overraske med designet og farverne.

Gruppen arbejdede under tidspres og blev ikke helt færdige med produktet. Opgaven satte mange tanker igang med hensyn til elevprojekt i fx 4. Og 5. Klasse. Fx kan der inddrages en cykel og hjul, lås, styr, reflekser m.m. Det er oplagt at bruge ideen i et tværfagligt projekt fx sammen med matematik.

Gruppen arbejdede under tidspres og blev ikke helt færdige med produktet. Opgaven satte mange tanker igang med hensyn til elevprojekt i fx 4. Og 5. Klasse. Fx kan der inddrages en cykel og hjul, lås, styr, reflekser m.m. Det er oplagt at bruge ideen i et tværfagligt projekt fx sammen med matematik.