Debat

Svar til Kamilla Holse Palbjørn-Pedersen

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Er jeg den eneste, der kan levere god undervisning og er glad for mit job? 

 

Kære Kamilla Holse Palbjørn-Pedersen

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Tak for dine relevante overvejelser. For et optimistisk gemyt som undertegnede er det også deprimerende. Du gør os dog en lille smule uret, for vi har faktisk haft flere positivt vinklede historier, og det vil vi også have fremover. Men da vi så resultatet af en repræsentativ undersøgelse, vi gennemførte lige før efterårsferien, måtte vi erkende, at på det tidspunkt kunne otte ud af ti lærere ikke nå deres opgaver i arbejdstiden. Der var 58 siders kommentarer, som stort set alle var triste, opgivende og på ingen måde opmuntrende.

Det er den p.t. mørke virkelighed, vi viser. Men vi leder bestemt efter de gode eksempler. Dem skriver vi gerne.

I øvrigt er det 36 procent og ikke 44 procent, som synes, at de godt kan finde ud af understøttende undervisning. Der er en ved ikke-gruppe på otte procent.

Men kontakt os gerne og fortæl, hvad du gør. Det kan være, at det kan inspirere andre.

Hanne Birgitte Jørgensen, chefredaktør