0   156

Dårlige erfaringer med PPR

Undervisningsministeriets undersøgelse om urolige elever ligger nu færdig, og undervisningsministeren giver i den anledning en skriftlig redegørelse til Folketinget.

I redegørelsen står, at det af dybtgående interview på 34 skoler fremgår, at lærerne har brug for Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR) til at hjælpe sig i arbejdet med de mest urolige elever. 'Men overordnet gælder, at der ofte er negative erfaringer med samarbejdet med Pædagogisk Psykologisk Rådgivning. Problemet er i de fleste tilfælde ressourcemæssigt - at der er lange ventetider eller lang sagsbehandling. Kommunernes prioritering af Pædagogisk Psykologisk Rådgivning synes dermed at ligge langt under, hvad man på skolerne kunne ønske. I en del tilfælde nævnes også, at psykologerne har manglende kompetence med hensyn til urolige elever'.

Artiklen fortsætter under banneret

Af ministerens redegørelse fremgår desuden, at indskolingen skal gøres til et særligt indsatsområde for ministeriets folkeskoleafdeling.

Undersøgelsen om urolige elever var omtalt i Folkeskolen i nummer 12.


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet