Din stemme i hovedstyrelsen

Jeg genopstiller til hovedstyrelsen, og jeg er klar til at arbejde for at forbedre rammerne for et bedre lærerliv.

Publiceret

stillere

Førstesuppleant: Dorthe Kamp kreds 153

Andensuppleant: Anders Petersen kreds 111

Stillere:        

Inge Haaber Pedersen kreds 150

Grete Andersen kreds 150

Teddy Bøgsted Sørensen kreds 150

Kirsten Tranekær kreds 150

Bodil Nielsen kreds 150

Bo Rogild-Jensen kreds 150

Anny Holm Troelsen kreds 150

Elly Christensen kreds 150

Mette Bertel kreds 152

Svenning Nygaard Andersen kreds 152

Morten Kamstrup Mikkelsen kreds 152

Søren Eriksen kreds 152

Preben Zabel kreds 111

Holger Jacobsen kreds 111

Ravi Willesen kreds 111

Kirsten Hattens kreds 111

Ole Søndergaard kreds 111

Lone Heldt kreds 111

Karen Vestergaard kreds 111

Anne Hjort kreds 111

Christian N. Frandsen kreds 153

Martin Vikjær kreds 153

Lisbeth Christensen kreds 153

Jan Knærkegaard kreds 153

Hannah Worsaae kreds 153

Thea Lindberg kreds 153

Birgit Jensen kreds 153

Lilian Mardell kreds 153

Christian Baastrup kreds 153

Karl Jørgen B. Kristensen kreds 153

Lise Bech Andersen kreds 153

Gert Willems kreds 151

Henrik Hvirring kreds 151

Brandt Pedersen kreds 151

Lene Nielsen kreds 151

Dorte Carstens kreds 151

Anette Agerboe da Rosa kreds 159

Konny Elsebeth Johansen kreds 159

Helle Beermann kreds 159

Alice Holm Pedersen kreds 159

Christina Leer kreds 159

John Vigsø Jensen kreds 159

Helle Weile Larsen kreds 159

Tom Kærgaard kreds 159

Gitte Lilholt kreds 159

Einar Rohde kreds 159

Søren Frost kreds 159

Mads Christensen kreds 159

Arne Volhøj kreds 159

Ida Skov kreds 159

     

  

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Danmarks Lærerforening skal agere som den kloge fagforening, der handler proaktivt og sætter egne dagsordner! Men vi skal også turde sige klart fra over for ændringer, der alene dækker over urimelige krav og forvent­ninger til skolen og lærerne.

Fagpolitisk arbejde handler om det lange seje træk og udfordringerne løses sjældent gennem mærkesager. Men der er opgaver, der særligt presser på:

Inklusion

Inklusion er en smuk tanke og en god ambition for folkeskolens virke. Men hvis ikke rammevilkårene for inklusionsprocessen er på plads, kan det udvikle sig til en giftig cocktail for elevernes undervisningsmiljø og lærernes arbejdsmiljø. Der er brug for en massiv investering i inkluderende støtteforanstaltninger. Inklusion er en illusion, hvis normalområdet fortsat "udsultes" økonomisk!

Beskæftigelsesarbejdet

Vi skal sætte ekstra fokus på at hjælpe ledige medlemmer i arbejde, ellers risikerer vi at miste flere årgange af nyuddannede lærere. Derfor skal beskæftigelsesarbejdet prioriteres højt og foregå i et tæt samarbejde mellem alle led i foreningen og Lærernes a-kasse.

Ret til efteruddannelse

Et godt lærerliv er afhængigt af god efteruddannelse. Det giver de bedste muligheder for at udfylde rollen som den professionelle lærer. Men der er en afgrund mellem lærernes behov for efteruddannelse og de faktiske muligheder. Det skal vi gøre noget ved!

Din stemme

Som overenskomstansat lærer med fagpolitisk erfaring fra 13 år som kredsformand og otte år som hovedstyrelsesmedlem tilbyder jeg, at være din stemme i hovedstyrelsen.

Du kan finde mit valgoplæg på min hjemmeside www.larsbuskhansen.dk

Læs mere

www.larsbuskhansen.dk