Debat

Hvad vil lederne gøre uden vores aktive medvirken til en reform af folkeskolen?

Offentliggjort Sidst opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

29% af lærerne mener ikke at lederne vil inddrage os.

Vores arbejdsgivere gør i så fald regning uden vært. Vi er da en helt uundværlig del af folkeskolen og som følge af det, er vi da nødt til at blive inddraget.

Vi kan ikke erstattes - der er ingen relevant erstatning for den specialistgruppe, vi udgør i det danske samfund.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Derfor står kommunerne meget snart med et meget stort forklaringsproblem. Nemlig: "Hvorfor samarbejder I ikke med folkeskolelærerne?"

Hvorfor bidrager arbejdsgiverne ikke aktivt til, at folkeskolen udvikles til verdens bedste folkeskole?Hvorfor vedligeholder arbejdsgiverne ikke folkeskolelærernes kompetencer, hvorfor videreudvikler de ikke folkeskolelærerne, så de kan undervise fremtidens elever.Hvorfor er lærere sjældent kompetente i håndteringen af IT - som skal være hjørnestenen i fremtiden folkeskole.Hvorfor er vi ikke verdensmestre i undervisningsdifferentiering.Hvorfor er samtlige lærere i folkeskolen ikke blevet uddannet i implementering af inklusionsarbejdet i folkeskolen.

Det er indlysende, at arbejdsgiverne ikke tager deres ledelsesansvar alvorligt.

Ansvaret for folkeskolens succes hviler på folkeskolens arbejdsgiveres brede skuldre. Det er arbejdsgivernes ansvar, at udvikle folkeskolelærerne, så de kan honorere arbejdsgivernes tårnhøje krav. Det nytter ikke, at arbejdsgiverne giver deres medarbejdere skylden for en dårlig folkeskole. Det er både uværdigt og barnligt.

KL har selv skabt forudsætningerne for den folkeskole, vi har i dag.

Så KL - tag nu ansvaret på jer!