1466 personer - svarende til 1,31 procent af det pædagogiske personale i grundgrundskolen - testede i sidste uge positiv for covid19.
Det er første gang, siden corona ramte Danmark for over halvandet år siden, at mere end en procent af gruppen er blevet testet positiv.
BUPL: Lettere for pædagoger og lærere at hjælpes ad, hvis alle er på skolen
Stigningen er måske ikke overraskende, set i lyset af at også den generelle smitte i samfundet steg kraftigt i sidste uge - i runde tal fra en halv til trekvart procent nysmittede.
Det betyder dog også, at lærere gennemsnitligt set er noget mere ramte end befolkningen som helhed.
Det er tilsyneladende stadig i høj grad de endnu uvaccinerede børn i skolealderen, der driver smitten og over på halvdelen af landets skoler.
På 55 procent af dem er der lige nu et muligt coronaudbrud i gang ifølge Statens Seruminstitut.
Ministeriet: Nej til mundbind til lærere
Coronasmitten blandt lærere stiger fortsat med rekordfart
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.