Spillet "Fællesskabet" er udviklet til Gentofte Kommune på baggrund af viden fra Undervisningsministeriets inklusions-taskforce, og i samarbejde med både Danmarks Lærerforening, BUPL og KL, og tanken er, at det at spille spillet sammen hjælper lærere og pædagoger til at etablere et fælles sprog om skolens inklusionsstrategi.
"Spillet giver mulighed for at drøfte faglige problemstillinger på en virkelighedsnær måde", siger Rasmus Fangsø, der er arbejder med teamudvikling og -supervision på Hellerup Skole netop i forbindelse med inklusionsopgaven "Spillet giver mulighed for i fællesskab at få fintunet de pædagogiske positioner og i fællesskab spørge hinanden: 'Hvor skal vi hen med vores fællesskab?'".
Selve brætspillet er udviklet af Copenhagen Game Lab, som nu sætter det til salg til andre kommuner og skoler.
Inklusionens dilemmaer på bordet i nyt brætspil
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.