"Nu går de åbenbart efter guldet", lyder det galgenhumoristisk fra formanden for lærerne i Nordkredsen, Lars Busk Hansen. Han er dybt bekymret over det nye sparekatalog, som foreslår en besparelse på 4,4 millioner kroner på lærerlønningerne i Hjørring.
"Det vil være en katastrofe for et i forvejen udsultet skolevæsen", siger Lars Busk Hansen. "Det vil betyde, at man bliver nødt til at fjerne de sidste tolærertimer i indskolingen og slå klasser sammen - det vil gå ud over alt det, der gør folkeskolen rummelig".
Hjørring Kommunes driftsudgifter per elev er 10 procent under gennemsnittet i Nordjylland og 15 procent under landsgennemsnittet, oplyser Lars Busk Hansen.
Vil skære i et af landets billigste skolevæsener
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.