Jeg genopstiller til hovedstyrelsen og ser det som afgørende, at de beslutninger, vi træffer, har rod og afsæt i den virkelighed, som medlemmerne oplever i deres arbejdsliv.
Hvis jeg bliver valgt vil jeg have fokus på
- At vi på alle fronter arbejder for at sikre, at der er arbejde til vores medlemmer
- At styrke vores fokus på, at det er lærerne, der underviser. Der er luftige tanker om noget andet - men forskningen viser entydigt, at det er lærerens kompetencer, som er afgørende for elevernes udbytte af undervisningen
- At vi sikrer reallønnen. En vanskelig opgave i en økonomisk svær tid. Men for DLF er det en kerneopgave
- At inklusion ikke skal være et spareprojekt. Inklusion kræver investering og et langsigtet perspektiv. Lærerne skal inddrages i beslutningerne fra startog være med til at udvikle og implementere inklusionen
- At inklusionen har en grænse. Klassens fællesskab må ikke komme i fare, og hvis læreren forhindres i at gennemføre undervisningen, giver inklusion ingen mening
- At ranking af skoler dør en stille død. Skolens opgaver er af en sådan kompleksitet, at det ikke er muligt at udtænke systemer, som kan måle skoler mod hinanden. Det indsnævrer og fjerner fokus fra den gode undervisning. Ranglister bliver derfor til vranglister
- At lærernes efteruddannelse opprioriteres. Didaktisk, fagligt og pædagogisk kræves der livslang uddannelse for at kunne være lærer. Tilegnelse af ny viden og nye metoder er af stor betydning for det gode lærerliv
- At unødig bureaukrati fjernes. Kontrol og dokumentation fylder stadig for meget. Det er ødelæggende for arbejdsmiljøet. Lad os i stedet få fokus på at styrke mulighederne for at lave god undervisning
Udfordringer...
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.