"Vi har råbt vagt i gevær flere gange. Nu er problemet på grænsen til at være akut", siger formanden for DLF Anders Bondo Christensen i dag til dagbladet Urban.
Siden 1997 har det været op til kommunerne at videreuddanne lærerne til specialundervisning, men det sker langt fra alle steder. DLF ønsker speciallæreruddannelsen geindført på semianrierne enten som en del af grunduddannelsen eller som en overbygning.
Kommunernes Landsforening erkender, at der mangler speciallærere, men vil ikke kommentere DLFs forslag, før man tager fat på en generel diskussion af læreruddannelsen, der skal evalueres i dette efterår.
Speciallærerne på vej på pension
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.