Skolebus torpederet af lastbil

En skolebus med elever fra 3. klasse stødte ved ti-tiden sammen med en lastbil i et kryds i Høje Taastrup, oplyser Københavns Vestegns Politi til DR. Ingen af de 63 skolebørn , der var i bussen, er kommet noget alvorligt til, men alle er blevet kørt til tjek på sygehuset, fortæller skoleleder på Carlotteskolen ved Hedehusene John Severin. "Jeg er rigtig lykkelig over, at ingen børn eller lærere er kommet til skade. Børnene er blevet delt i to grupper. Den ene er kommet på Herlev Hospital, og den anden er kommet på Hvidovre Hospital. Lige nu ringer vi rundt til forældrene", siger skolelederen til DR.

DR: "Skoleleder: Nu skal vi snakke ulykken igennem".