S-millioner til folkeskolen skal nu gå til ghettoplan

Socialdemokratiet vil sænke statsstøtten til friskoler og har tidligere meldt ud, at pengene skulle bruges på folkeskolen. Men nu vil partiet i stedet bruge midlerne til at finansiere den kommende ghettoplan. Står det til Socialdemokratiet, skal støtten til friskolerne sænkes til 71 procent. Det vil give en årlig besparelse på omkring 350 millioner kroner. Socialdemokratiet oplyser til Skoleliv, at de vil finde anden finansiering til at styrke folkeskolen.

Skoleliv.dk: "Nu skal pengene gå til regeringens ghettoplan"