Regeringen ønsker at genindføre modersmålsundervisning

Regeringspartierne vil se på forskellige muligheder for at få genindført modersmålsundervisning, skriver Jyllands-Posten. "Det skal være en ret for de børn, som gerne vil have det”, siger SF's uddannelsesordfører, Annette Vilhelmsen. Meldingen kommer, efter at den radikale beskæftigelses- og integrationsminister i København, Anna Mee Allerslev, lørdag i en kronik i Berlingske skrev, at politikerne og skolerne bør give eleverne ret til modersmålsundervisning.

Jyllands-Posten: Regeringspartier: Ja til modersmålsundervisning