Århus Kommune og det lokale erhvervsliv har oplevet en efterspørgsel på et skoletilbud med undervisning på engelsk og har brugt det seneste år til at skaffe de 1,3 millioner kroner i tilskud fra erhvervslivet oveni det etableringslån på 1,5 mio. kr., som kommunen stiller med.
Men kommunen må ikke selv drive en skole, hvor forældrene skal betale for undervisningen, og derfor har driften af den nye skole været i udbud. I dag skrev Århus Kommune så kontrakt med den private Interskolen i Viby. Her går i forvejen 150 børn, flest danske, men også mange med udenlandsk baggrund. Undervisningssproget er dansk, men lægger vægt på tidlig indføring i de europæiske hovedsprog. Interskolen skal nu drive den nye engelsksprogede skole, som ventes at få omkring 20 elever det føste skoleår, skriver Århus Stiftstidendes web-udgave.
Privatskole skal drive international skole for Århus
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.