496 point er de danske elevers gennemsnitsscore i naturfag. Naturfag er fokusområde for den nye Pisa-undersøgelse, som er gennemført sidste år og offentliggøres officielt på tirsdag. OECD-gennemsnittet er 500 point, og dermed ligger Danmark i middelgruppen af lande. I Pisa 2003 fik Danmark kun 475 point i naturfag og lå dermed under middel og under resultaterne i matematik og læsning.
Pisa-konsortiets formand Niels Egelund bekræfter, at tabellen i det spanske blad Magisterios internetudgave er korrekt.
"Det er rigtigt - de danske resultater er blevet bedre, og det er jo dejligt", siger professor Niels Egelund.
De 496 point betyder, at Danmark ligger som nummer 24 ud af denne gang 57 deltagende lande. Finland ligger endnu engang i top fulgt af Hong Kong, Canada, Taiwan og Estland. Også Tyskland ligger pænt, på en 13. plads. Sverige ligger med 503 point i samme gruppe som Danmark, på en 22. plads, mens Norge med 487 point ligger længere nede, på en 33. plads. Se link til det spanske MagisNet til højre.
Pisa: Danmarks resultater forbedret i naturfag
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.