Gå til indhold
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Kontakt
  • Nyhedsbreve
  • Magasin
  • Lærerprofession.dk
  • Annoncering
  • Arrangementer
  • Lærerkursus.dk
Folkeskolen
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Uro

Over 500 fagfolk i opråb til Tesfaye: Giv ikke lærerne større magtbeføjelser

Større magtbeføjelser til lærere vil give mere uro i skolen, lyder det i et åbent brev, som skoleforsker Louise Klinge sammen med 521 medafsendere står bag. Det er lærerformand uenig i. Lærerne har brug for tydeligere regler og mulighed for at gribe fysisk ind, siger han.

Foto: Jesper Knudsen/jegesvarga/evgenyatamanenko/Ridofranz/michaklootwijk
Maria Becher Trier
Maria Becher Trier Journalist
9 kommentarer
10. oktober 2025, kl. 23:06
9 kommentarer

I dag må lærere gribe ind med fysisk magt, hvis en elev er til skade for sig selv, andre eller inventar.

Det har børne- og undervisningsminister Mattias Tesfaye (S) bebudet, at han gerne vil ændre på, så lærere fremover skal have lov til at gribe fysisk ind over for elever, når det skønnes nødvendigt.

Det er skoleforsker Louise Klinge stor modstander af. Hun mener ikke, at lærere skal kunne gribe fysisk ind, hvis elever ”forstyrrer undervisningen.”

”Det virker måske som en besnærende løsning på problemer med uro og grænseoverskridende adfærd. Men fra et forskningsbaseret perspektiv svarer det til at slukke ildebrand med benzin,” står der i et brev, som Louise Klinge på blot fem dage har fået over 500 medunderskrivere på bestående af forskere, lærere, skoleledere og børnehaveklasseledere.

”Børn og deres lærere og pædagoger behøver mere menneskevenlige rammer og ikke en lov, der vil optrappe konflikter og utryghed, og som kan lede til mere forråelse og i sidste ende svække folkeskolen,” lyder argumentet i brevet.

Forebyggelse frem for lovændring

I stedet mener Louise Klinge og medunderskriverne, at der skal investeres i skolen, så rammerne mindsker konflikter.

I brevet lyder anbefalingerne blandt andet, at der bliver mere tid til lærere og pædagogers forberedelse og evaluering af undervisning, at der ansættes flere kvalificerede fagpersoner, at der arbejdes systematisk med nedtrapning af konflikter, at lærere og pædagoger får supervision, så de undgår omsorgstræthed og forråelse og at de fysiske miljøer indrettes mere fleksibelt.

Og så mener de også, at alle skoler skal have et konflikt- og forebyggelsesteam.

Tesfaye: I den virkelige verden er læreren nødt til at være den voksne i rummet

Børne- og undervisningsminister Mattias Tesfaye (S) udtaler i en skriftlig kommentar, at han er “stor tilhænger af to-lærerordninger, og at der skal arbejdes mere forebyggende med at undgå konflikter.”

“Men jeg lever også i den virkelige verden, hvor der engang imellem er brug for, at lærere og pædagoger kan være de voksne i rummet og påtage sig omsorgsansvaret. Her mener jeg ikke, at den nuværende lovgivning er god nok. Hverken når det handler om personalets muligheder for at passe på klassefællesskabet eller elevernes retssikkerhed,” siger undervisningsministeren.

DLF: Skolen har brug for tydeligere regler

Formand for Danmarks Lærerforening Gordon Ørskov Madsen er enig i, at der er brug for at ansætte flere lærere og skabe en form for akut-team på alle skoler.

Men han mener samtidig, at både elever og lærere har brug for tydeligere regler.

”Jeg er langt hen ad vejen enig med Louise Klinge, men jeg synes, hun mangler et blik på virkeligheden,” siger Gordon Ørskov Madsen.

”99 procent af det arbejde, der skal finde sted skal være forebyggelse, men når du har samlet mange børn på en skole, så opstår der konflikter. Lærerne er nødt til at have nogle redskaber i de situationer. Der er nødt til at være et regelgrundlag at stå på, der sikrer både elevernes og lærernes retssikkerhed”.

Her er medunderskriverne

Forskere og undervisere fra professionshøjskoler, universiteter m.m. (i alt 128 personer): Dorte Staunæs (Professor, AU); Jeppe Bundsgaard (Professor, AU); Line Lerche Mørck (Professor, AU); Morten Nissen (Professor, AU); Rie Thomsen (Professor, AU); Lin Adrian (Professor, KU); Morten Misfeldt (Professor, KU); Helle Marie Skovbjerg (Professor, LAB for Play Design, Designskolen Kolding); Charlotte Ringsmose (Professor, AAU); Jan Kampmann (Professor emeritus, RUC); Pernille Juul Darling (Seniorforsker, Center for Evidensbaseret Psykiatri); Sarah Alminde (Seniorforsker, RUC); Mads Bølling (Forsker, Center for Klinisk Forskning og Forebyggelse, Frederiksberg Hospital); Michelle Stahlhut (Forsker, Center for Klinisk Forskning og Forebyggelse, Frederiksberg Hospital); Christina Holm-Poulsen* (Uafhængig forsker); Gro Emmertsen Lund* (Uafhængig forsker); Helle Rabøl Hansen (Uafhængig forsker); Laila Lagermann* (Uafhængig forsker); Susan Hart (Uafhængig forsker); Tine Basse Fisker (Uafhængig forsker); Maria Hedegaard (Postdoc, AU); Dil Bach (Lektor, AU); Gry Marie Tybjerg* (Lektor, AU); Iram Khawaja (Lektor, AU); Jacob Højgaard Christensen (Lektor, AU); Jette Kofoed (Lektor, AU); Kristine Bagge Kousholt (Lektor, AU); Laura Gilliam (Lektor, AU); Lise Juul (Lektor, AU); Lotte Hedegaard-Sørensen (Lektor, AU); Mie Plotnikof (Lektor, AU); Niels Rosendal Jensen (Lektor, AU); Simon Skov Fougt (Lektor, AU); Bjørn Frithiof Hamre (Lektor, KU); Glen Nielsen (Lektor, KU); Ida Helene Asmussen (Lektor, KU); Annegrethe Ahrenkiel (Lektor, RUC); Jo Krøjer (Lektor, RUC); Jytte Bang (Lektor, RUC); Kevin Mogensen (Lektor, RUC); Marianne Brodersen (Lektor, RUC); Niels Warring (Lektor, RUC); Mette Elmose Andersen (Lektor, SDU); Tatiani Chemi (Lektor, AAU); Mads Algreen Brønsted (Lektor, Absalon); Randi Skovbjerg Sarp (Lektor, Absalon); Andy Højholdt (Lektor, KP); Luis Lisa Rasmussen (Lektor, KP); Anders Bæk Brønsted (Lektor, KP); Camilla Nørgaard (Lektor, KP); Cilja Bro (Lektor, KP); Dorte Østergren-Olsen* (Lektor, KP); Jacob Clausen (Lektor, KP); Janne Jørgensen (Lektor, KP); Kim Milo Sandersen (Lektor, KP); Lars Christensen (Lektor, KP); Lise Dissing Møller (Lektor, KP); Louise Rønberg (Lektor, KP); Louise Tidmand* (Adjunkt, KP); Michael Lyhne* (Lektor, KP); Mimi Petersen (Lektor, KP); Nadja Ryberg Dannisboe (Lektor, KP); Rune F. Cordsen (Lektor, KP); Sandra Krebs-Hille (Lektor, KP); Stine Duwander Serup* (Lektor, KP); Christina Gulløv (Lektor, UC Syd); Rikke Osbahr Ebsen* (Lektor, UC Syd); Sanne Feldt-Rasmussen* (Lektor, UC Syd); Sara Freiberg Brander* (Lektor, UC Syd); Sarah Grams Davy (Lektor, KP); Stinus Storm Mikkelsen (Lektor, UC Syd); Claus Løgstrup Ottesen* (Lektor, UCL); Karsten Agergaard* (Lektor, UCL); Tina Visgaard Duedahl* (Lektor, UCL); Anne Villekjær Andersen* (Lektor, UCN); Heidi Holm (Lektor, UCN); Birgitte Vestergaard Laursen (Lektor, VIA); Flemming Nørgaard* (Lektor, VIA); Lise Bjerg Mølgaard* (Lektor, VIA); Nanna Ruengkratok Lang (Lektor, VIA); Palle-Emil Stouby (Lektor, VIA); Simone Weng Facondini (Lektor, VIA); Sofie Holm Egense (Lektor, VIA); Lisbeth Pedersen (Lektor emerita); Erik Sigsgaard* (Lektor emeritus); Ib Ravn (Lektor emeritus, AU); Katrine Barnekow Rasmussen (Adjunkt, KU); Stine Grønbæk Jensen (Adjunkt, KU); Tilde Mardahl-Hansen (Adjunkt, RUC); Simon Christensen* (Adjunkt, Absalon); Anne Kjær Tvilling* (Adjunkt, KP); Christina Skov (Adjunkt, KP); Ditte Brix Andersson (Adjunkt, KP); Ester Holte Kofod (Adjunkt, KP); Kasper Østergaard Linde (Adjunkt, KP); Maja Baunbjerg Madsen (Adjunkt, KP); Marie Louise Scharff Grandorf* (Adjunkt, KP); Marie-Louise Vedfelt Stouenborg (Adjunkt, KP); Julie Svendborg Sørensen* (Adjunkt, UC SYD); Cæcilie Damgaard Ketil Hejl (Adjunkt, UCL); Mette Bank Jakobsen (Adjunkt, UCL); Wilma Gitte Walther-Hansen* (Adjunkt, UCN); Anette Kirkegaard Aebeloe (Adjunkt, VIA); Cecilia Skjærlund Bunk* (Adjunkt, VIA); Charlotte Lange Hald (Adjunkt, VIA); Emilie Stougård (Adjunkt, VIA); Mathilde Nyvang Hostrup (Programchef, UCN); Trine Kløveager Mikkelsen (Chefkonsulent, Absalon); Niels-Peder Osmundsen Hjøllund (Chefkonsulent, KP); Thea Thøgersen (Chefkonsulent, KP); Jakob Damgaard Laursen* (Specialkonsulent, CFU, KP); Andreas Binggeli* (Pædagogisk konsulent, CFU, KP); Karen Mikkelsen* (Pædagogisk konsulent, CFU, KP); Karin Dyrendom* (Pædagogisk konsulent, CFU, KP); Lasse Remmer* (Pædagogisk konsulent, CFU, KP); Lonnie Sørensen* (Pædagogisk konsulent, CFU, KP); Martin Thun Klausen* (Pædagogisk konsulent, CFU, KP); Anders Øgaard (Pædagogisk konsulent, DTU Learning Lab, DTU); Julie S. F. Nielsen (Analytiker); Pauline Fredskilde* (Videnskabelig assistent, AAU); Camilla Nordstrøm Hansen* (Ph.d.-studerende, AU); Laura Østergaard Bussenius* (Ph.d.-studerende, AU); Louise Nabe-Nielsen* (Ph.d.-studerende, AU); Thomas Gylling-Andersen (Ph.d.-studerende, AU); Christina Runciman (Underviser, Absalon); Christoffer Schultz (Ekstern lektor, AU); Annette Hildebrand Jensen* (Ekstern lektor, KP).

Skole- og SFO-ledelse m.m. (i alt 70 personer): Camilla Ottsen* (Direktør, Børn Unge og Kultur, Gribskov Kommune); Peter Cochran Bech* (Distriktsleder); Per Hovmand (Distriktsskoleleder); Amalie Fricault* (Skoleleder); Anne Graah* (Skoleleder); Anne Katrine Blond (Skoleleder); Brian Skau Juhl (Skoleleder); Carina Bruun-Jensen* (Skoleleder); Ciara Coogan (Skoleleder); Dan Gjerrild Søgaard* (Skoleleder); Helle Bjerg (Skoleleder); Henrik Asmussen Bunde (Skoleleder); Jens Bechsøfft Bank* (Skoleleder); Kenneth Lind Winther* (Skoleleder); Kim Stenholm Paulsen* (Skoleleder); Lisbet Borup Sommerand* (Skoleleder); Lise Andersen* (Skoleleder); Malene Nyenstad* (Skoleleder); Marck Gylling Tønnesen* (Skoleleder); Max Ulrich Larsen* (Skoleleder); Mette Rosted Grønlund* (Skoleleder); Mikkel Wiene (Skoleleder); Morten Biering* (Skoleleder); Peder Pedersen* (Skoleleder); Pernille Fast (Skoleleder); Sara Cort* (Skoleleder); Søren Wadt* (Skoleleder); Thomas Ammentorp Schmidt* (Skoleleder); Thomas Bisgaard* (Skoleleder); Trine Krause Larsen* (Skoleleder); Ann Koppel* (Viceskoleleder); Ida Ternström Brinch* (Viceskoleleder); Jesper Stensig Tange* (Viceskoleleder); Louise Heinesen* (Viceskoleleder); Tommy Frøslev (Viceskoleleder); Maja Larsen* (Afdelingschef); Anders Bonde* (Afdelingsleder); Anita Ernst* (Afdelingsleder); Anne Marie Hedeboe* (Afdelingsleder); Camilla Ritzau* (Afdelingsleder); Charlotte Forsberg* (Afdelingsleder); Christopher Kabell Lundgren* (Afdelingsleder); Kathrine Fruergaard* (Afdelingsleder); Kenni Kromann* (Afdelingsleder); Lana Natalie Gindesgaard* (Afdelingsleder); Lene Skov* (Afdelingsleder); Louise Eeg Treue* (Afdelingsleder); Mia Vinther* (Afdelingsleder); Mie Møller * (Afdelingsleder); Naya Marie Nord* (Afdelingsleder); Rikke Alice Bille* (Afdelingsleder); Rikke Høgholm Pedersen* (Afdelingsleder); Tim Lindebæk Djursing* (Afdelingsleder); Tina Arvin* (Afdelingsleder); Julie Tyle Pedersen* (Faglig leder); Kalle Blicher Lerche Kruse (Faglig leder); Charlotte Schlichtkrull* (Leder af ressourcecenter); Charlotte Høiberg Lambrecht (Pædagogisk leder); Tine Nygaard Frisk (Pædagogisk leder); Ylva Hardemark (Pædagogisk leder); Andreas Rasmussen (SFO-leder); Michael Raagefelt Langkilde (SFO-leder); Nikolaj Warming (SFO-leder); Rikke Nygaard (SFO-leder); Christian Steffensen (Adm. leder); Camilla Jane Standhart* (Funktionsleder, JAC, Gentofte Kommune); Jesper Qvist (Forstander, Emmerske Efterskole); Rasmus Ladefoged (Forstander, Holmstrupgård); Morten Jarmer (Leder, Børnehus Hovedstaden); Nadia Hvarre (Pædagogfaglig leder, Ishøjgård).

Lærere og pædagoger i skole og SFO (i alt 77 personer): Charlotte Stein Aagaard (Børnehaveklasseleder); Marianne Giannini (Børnehaveklasseleder og formand for Børnehaveklasseforeningen); Anja Christensen (Lærer); Anna Ida Bech Hedaa (Lærer); Anna Ross Agner (Lærer); Anne Sofie Thygaard (Lærer); Britte Møller (Lærer); Camilla Kaysen (Lærer); Camille Storm Christensen (Lærer); Carsten Berent Sørensen (Lærer); Carsten Hermansen (Lærer); Charlotte Reffstrup (Lærer); Charlotte Sørensen (Lærer); Christel Aagaard Rasmussen (Lærer); Ditte Munk (Lærer); Ea Tørngren Andersen (Lærer); Elisabetta Cerigioni (Lærer); Erik Rene Nielsen (Lærer); Freja Mathiasen (Lærer); Helene Hagemann (Lærer); Henrik Vangmark (Lærer); Henriette Raabo (Lærer); Ivan Adrian Hansen (Lærer); Jeanne Bergmansen (Lærer); Jimi Henri Andersen (Lærer); Josefine Wagner (Lærer); Kamilla Sachse (Lærer); Kisa Øhrgaard Laursen (Lærer); Kristian Georgsen (Lærer); Lasse Bak Sørensen (Lærer); Lea Ringgaard Nylander (Lærer); Lennart Kjellerup (Lærer); Lisbeth Hædersdal (Lærer); Lone Jacobsen Nielsen (Lærer); Louise Hoffbeck (Lærer); Louise Hviid Caspersen (Lærer); Louise Urth (Lærer); Lua Dyrvad (Lærer); Majbritt Søgaard (Lærer); Malou B. Heimann (Lærer); Manar Salem (Lærer); Maria Pi Højlund Nielsen (Lærer); Marianne Dujardin (Lærer); Marianne Mortensen  (Lærer); Mark Lytzhøft Christensen (Lærer); Martin Johansen (Lærer); Mette Borremose (Lærer); Mette Brinch (Lærer); Mette Lindorff Hejn (Lærer); Mette Munk Larsen (Lærer); Morten Ernst (Lærer); Nadia Wright Lindorff (Lærer); Niels Christian Sauer (Lærer); Nina Klysner (Lærer); Noella Bjoerk Hammershøj (Lærer); Peter Frederiksen (Lærer); Pia Vibeke Larsen (Lærer); Rasmus Bilde Kjeldsen (Lærer); Rikke Friis Lindhard (Lærer); Rikke Rask (Lærer); Sanne Gjerke (Lærer); Sophie Plougmann (Lærer); Susanne Jensen (Lærer); Søren Skriver Tillisch (Lærer); Tanja Wilson Meyer (Lærer); Thomas Wilhjelm (Lærer); Uffe Bjelke Torres (Lærer); Ulrik Hvidt (Lærer); Winnie Tangaa (Lærer); Brian Svane Baltzer (Pædagog); Jeanette Reynolds (Pædagog); Martin Hardis (Pædagog); Matilde Munk Gundestrup (Pædagog); May-Britt Møller (Pædagog); Nickolai Thoms Christensen (Pædagog); Ninette Michaels (Pædagog); Rune Schumann (Pædagog).

Konfliktmæglere (i alt 13 personer): Søren Rask Bjerre Christensen (Konfliktrådskoordinator, Forebyggelsessektionen, Østjyllands Politi); Allan Schurmann (Konfliktmægler, Center for Konfliktløsning); Anne Rebsdorf (Konfliktmægler, Center for Konfliktløsning); Birgitte Ravn Olesen (Konfliktmægler, Center for Konfliktløsning); Bjørn Nygaard (Konfliktmægler, Center for Konfliktløsning); Dorte Holmberg (Konfliktmægler, Center for Konfliktløsning); Jens Hyldahl (Konfliktmægler, Center for Konfliktløsning); Karin Nielsen (Konfliktmægler, Center for Konfliktløsning); Marianne Munis (Konfliktmægler, Center for Konfliktløsning); Marie Reiter (Konfliktmægler, Center for Konfliktløsning); Mette Juel Madsen (Konfliktmægler, Center for Konfliktløsning); Niels Bundgaard (Konfliktmægler, Center for Konfliktløsning); Rene De Claville Juhler (Konfliktmægler).

PPR, psykologer, konsulenter og andre støttefunktioner i og omkring skolen (i alt 223 personer): Anne-Sofie Rudolph Christensen (Genoprettende konsulent, Den Korte Snor); Anne-Sofie Flintrup* (Kriminolog, SSP Sekretariatet, Københavns Kommune); Bo Hejlskov Elvén (Psykolog); Dorte Birkmose (Psykolog); Kirsten Callesen* (Psykolog); Ulla Dyrløv (Psykolog); Jette Lentz* (Psykolog); Mia Lind Winther (Afsnitsledende psykolog); Nina Blond (Psykolog, AU); Abigael Smith (Psykolog); Anna Wejdemann (Psykolog); Anne Halkjær (Psykolog); Anni Elmgreen (Psykolog); Astrid Høy (Psykolog); Bodil Hoffmann-Petersen (Psykolog); Cecilie Birch Frey (Psykolog); Cecilie Louise Valentiner Jokinen (Psykolog); Christine Christensen (Psykolog); Clarissa Corneliussen (Psykolog); Clea Thastum (Psykolog); Cleoh Dharma Søndergaard (Psykolog); Diana Kløvedal (Psykolog); DitteAlstrup@protonmail.com (Psykolog); Dorrit Vogn (Psykolog); Drós Ákadóttir (Psykolog); Frederikke Hald (Psykolog); Gitte Højmose (Psykolog); Heidi Kempel Hansen (Psykolog); Ina Holm-Hansen (Psykolog); Inge Schoug Larsen (Psykolog); Jana Lydahl (Psykolog); Joy á Hólum (Psykolog); Julie Korslund Hamalainen  (Psykolog); Kamilla Meyer (Psykolog); Karen Vedel (Psykolog); Katarina Jensen (Psykolog); Kathrine Pender Nielsen (Psykolog); Katrine Møller Larsen (Psykolog); Kirsten Vestergaard Andersen (Psykolog); Kirstine Eich (Psykolog); Laura Bertelsen (Psykolog); Laura Bjørn Østergaard (Psykolog); Laura Nabe-Nielsen (Psykolog); Laura Wright Nyegaard (Psykolog); Line Aistrup (Psykolog); Line Munch Wahlstedt (Psykolog); Lisbet Hartwell (Psykolog); Lise Mulvad (Psykolog); Lotte Bickmann (Psykolog); Louise Filholm Kjærgaard (Psykolog); Louise Houmann (Psykolog); Lykke Palm (Psykolog); Maja Lindemann Sørensen (Psykolog); Majbritt Bay (Psykolog); Mari Torgunrud (Psykolog); Maria Wessmann* (Psykolog); Marie Birkholm (Psykolog); Marie Elbinger Gramstrup (Psykolog); Marie Falck Hansen (Psykolog); Marie Lagoni (Psykolog); Mette Bastrup (Psykolog); Mette Flink (Psykolog); Natascha Blak Fyrst Christensen (Psykolog); Nicla Kirkegaard Nielsen (Psykolog); Nicola Nyhave (Psykolog); Niels Peter Rygaard (Psykolog); Nina Foersom Kristensen (Psykolog); Rebekka Tangstad (Psykolog); Rikke Solgerd Cornelsen (Psykolog); Rikke Steensgaard (Psykolog); Sarah Pscheid Nielsen (Psykolog); Sigga Waleng (Psykolog); Signe Marie Bjerregaard (Psykolog); Sofie Algreen (Psykolog); Solveig Outsen (Psykolog); Stine Bleeg Stenderup (Psykolog); Tanja Hvid (Psykolog); Tanja Spælling Andersen (Psykolog); Thea Hildebrandt Frenning (Psykolog); Tine Friis Basty Rymann (Psykolog); Tine W. Mølgaard (Psykolog); Tippe Vilhelmsen (Psykolog); Trine Sørensen (Psykolog); Ulla Køhler (Psykolog); Vibeke Brams Pedersen (Psykolog); Maria Skou Larsen (PPR-leder); Mette Lubek (PPR-leder); Pernille Skym (PPR-leder); Camilla Bjergegaard Christensen (PPR-teamleder); Andrea Barfod (PPR-psykolog); Anette Rasmussen (PPR-psykolog); Anna Crawford Kromann (PPR-psykolog); Anne Marie J. Jensen (PPR-psykolog); Anne Sofie Bøgelund Hansen (PPR-psykolog); Anne Wodschow (PPR-psykolog); Annika Juul Gregersen (PPR-psykolog); Benjamin Rune Karpf (PPR-psykolog); Carina Lilbæk (PPR-psykolog); Cecilie Josephine Østermark (PPR-psykolog); Christiane Havn (PPR-psykolog); Dorte Lind Pedersen (PPR-psykolog); Emma Elise Møller (PPR-psykolog); Gül C. Sacma Bendix (PPR-psykolog); Helle Hagh Ellegaard (PPR-psykolog); Helle Raj Storm (PPR-psykolog); Ida Lykke Toft (PPR-psykolog); Jimmy Diksen Jensen (PPR-psykolog); Jonas Mering Slotorub (PPR-psykolog); Julie Klindt Randeris (PPR-psykolog); Julie Stensby Bern (PPR-psykolog); Jørgen Engelbrecht Olsen (PPR-psykolog); Karina Raeder (PPR-psykolog); Kathrine Paaske (PPR-psykolog); Katrine Holm Ree (PPR-psykolog); Katrine Jensen (PPR-psykolog); Katrine Schrøder (PPR-psykolog); Kim Lundquist* (PPR-psykolog); Lene Henriksen (PPR-psykolog); Lene Ritter (PPR-psykolog); Leonie van Dijk (PPR-psykolog); Line Engelhardt Hvid (PPR-psykolog); Line Larsen (PPR-psykolog); Lykke Helm Westenholz (PPR-psykolog); Magnus Vilstrup (PPR-psykolog); Majken Gaardsvig (PPR-psykolog); Maren Kiralfy Broe (PPR-psykolog); Maria Rask Byskov (PPR-psykolog); Marlene Rasmussen (PPR-psykolog); Mette Hansen (PPR-psykolog); Nadia Madsen (PPR-psykolog); Natascha Torbøl Uth (PPR-psykolog); Nina Lundsgaard (PPR-psykolog); Nina Romsøe Rohde (PPR-psykolog); Olivia Haldbo Eckardt (PPR-psykolog); Pernille Hermansen (PPR-psykolog); Pernille Thurøe Ersted (PPR-psykolog); Peter Waaben (PPR-psykolog); Rachel Hansen (PPR-psykolog); Rannvá Gudmundsdóttir Joensen (PPR-psykolog); Sabrina Gissel Kongsdorf (PPR-psykolog); Sara Dogan (PPR-psykolog); Sara Elleby (PPR-psykolog); Sarah Abigail Bay (PPR-psykolog); Sine Fisker Sørensen (PPR-psykolog); Sofie K. Rolskov (PPR-psykolog); Sonny Sørensen (PPR-psykolog); Tine Brinch Hansen (PPR-psykolog); Anita Boelsmand* (PPR-konsulent); Camilla Wegersleff Jensen* (PPR-konsulent); Cecilie Danø* (PPR-konsulent); Charlotte Hvass Hansen (PPR-konsulent); Jakob Pedersen (PPR-konsulent); Jonas McAlpine* (PPR-konsulent); Maja Rask Rohde* (PPR-konsulent); Stinne Nygaard Løvind (PPR-konsulent); Trine Nørgaard Pedersen* (PPR-konsulent); Trine Winther* (PPR-konsulent); Toke Agerschou (Ledelseskonsulent); Mille Frohn* (Ledelseskonsulent); Søren Thorborg* (Ledelseskonsulent); Niels Kolstrup Foldager * (Skolefraværskonsulent); Alice Darville* (Pædagogisk konsulent); Anja Kristine Hvidberg Olsen (Pædagogisk konsulent); Anne Vestergaard* (Pædagogisk konsulent); Anne-Mette Sohn (Pædagogisk konsulent); Benedikte Holbæk* (Pædagogisk konsulent); Connie Nissen (Pædagogisk konsulent); Fatima Osmann* (Pædagogisk konsulent); Mia Vinkelman* (Pædagogisk konsulent); Tea Thyrre Sørensen (Pædagogisk konsulent); Tina Brandt (Pædagogisk konsulent); Trine da Silva Weng (Pædagogisk konsulent); Claus Langergaard* (Skolekonsulent); Josefine Jack Eiby* (Skolekonsulent); Katrine Bøgsted-Møller (Skolekonsulent); Lilian Nammour Thestrup Høj* (Skolekonsulent); Line Shakoor* (Skolekonsulent); Lone Boll Jørgensen* (Skolekonsulent); Mette Thor Jørgensen* (Skolekonsulent); Sara Jeppesen * (Skolekonsulent); Søren Jakobsen* (Skolekonsulent); Trine Trentemøller* (Skolekonsulent); Anne Aastrup* (Læringskonsulent); Lone Schmidt* (Uddannelseskonsulent); Mia Johanneson* (Uddannelseskonsulent); Nikolaj Brøchner Andrés* (Udviklingskonsulent); Andreas Rønne Nielsen (Skoleinspirator); Cathrine Dasseville (Pædagogisk vejleder); Mette Majgaard Pedersen (Pædagogisk vejleder); Nanna Rosenlund Larsen (Socialpædagog); Alberte Lahn Bak (Socialrådgiver); Bettina Staberg Simonsen (Familie- og socialrådgiver); Louise Andersen  (Familierådgiver); Ane Mikkelsen* (Familieterapeut); Anne Bundgaard (Familieterapeut); Birthe Thygesen (Familieterapeut); Mai Jørgensen (Familieterapeut); Maria Batalla (Familieterapeut); Stine Kongsted (Familieterapeut); Svend O. Andersen (Familieterapeut); Tine Weien Nielsen (Familieterapeut); Lise Kramer Scmidt* (Familieterapeut og næstformand i Dansk Psykoterapeutforening); Kirsten Bjerrum (Specialpædagog); Lise Agri (Specialpædagog); Celina Malou Herlufsen (SPS-vejleder); Ditte Stilling Borchorst (SPS-vejleder); Kim Holm Andersen (Støttelærer); Kirstine Hockerup* (Supervisor); Lea Wellejus (Supervisor); Tine Nyborg (Supervisor); Pernille Bech Wulff* (Trivsels- og udviklingskonsulent); Fritze Tillisch (Vejleder); Mathias Vinsten Munk (Mentor på en behandlingsskole); Oliver Laage  (Fysioterapeut); Maira Pii* (Koordinator); Tutsi Line Krage* (Pædagogisk-psykologisk vejleder, KP); Mette Bak* (Projektkonsulent, SUMH); Dorte Jensen (Direktør, Dansk Familieterapeutisk Institut); Jette Ní Mhaolcatha (Direktør, Trivselsfabrikken); Nadia Kræmer Lützhøft* (Direktør, Fonden Drive); Line Bendixen* (IKT-konsulent, Holte-Hus Efterskole); Katrine Hirshals* (Seniorkonsulent, Center for Psykoedukation og Læring); Marie Hedengran Linnet* (Tilbudsleder, Idrætsprojektet, Københavns Kommune).

Interesseorganisationer (i alt 10 organisationer): Autisme Ungdom; Sammenslutningen af Unge Med Handicap; De Anbragtes Vilkår; ADHD-foreningen; Autisme- og Aspergerforeningen; Autismeforeningen; Lær for livet; Landsforeningen for Socialpædagoger; MOT; Dansk Psykoterapeutforening.

9 kommentarer

Læs også

  • Norge fysisk guidning
    Vold i skolen

    Hvorfor taler vi om Norge på spørgsmålet, om lærerne lettere skal kunne gribe fysisk ind?

  • Ville du gribe ind her? Lærerne må ikke...
    Guide

    Ville du gribe ind her? Lærerne må ikke…

2 relaterede artikler
Debat
Her kan du kommentere på artiklen:

Over 500 fagfolk i opråb til Tesfaye: Giv ikke lærerne større magtbeføjelser

Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.

Naja Dandanell debatredaktør
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Folkeskolen
Your browser does not support the video tag.

Fagbladet Folkeskolen
Kompagnistræde 34, 3
1208 København K

Skriv til os: folkeskolen@folkeskolen.dk

Ring til os: 3369 6300

  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Nyhedsbreve
  • Arrangementer
  • Lærerprofession.dk
  • Magasin
  • Levering
  • Udgivelsesplaner
  • Abonnement
  • Om Folkeskolen
  • Kontakt
  • Etik
  • Ophavsret
  • Annoncering
  • Lærerkursus.dk
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Cookiepolitik
  • Administrer samtykke

Følg os: Facebook · Instagram · Linkedin

Ansv. chefredaktør:
Andreas Marckmann Andreassen
 
Udgives af:
Fagbladet Folkeskolen ApS