Tænk hvis dinoerne havde skudt milliarder i udviklingen af de meteorer, som i sidste ende blev deres undergang. Det ville have været dumt. Men det er det, menneskeheden gør lige nu, hvor vi støtter brugen af fossile brændstoffer, som giver global opvarmning.
Det er omtrent budskabet i en ny, verdensomspændende klimakampagne, som FN står bag. Budskabet leveres på YouTube af en dinosaur - med Nikolaj Coster-Waldaus stemme. Kampagnen kan bruges i undervisningen i blandt andet engelsk og natur/teknologi.
Se filmen med dansk tale på YouTube. Søg på: "Det er nu eller aldrig. Don't Choose Extinction", og se mere om kampagnen her: dontchooseextinction.com/en/the-problem/
Opråb fra en dinosaur
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.