Ugebrevet A4: Danskerne klapper de varme hænder frem før vigtige forhandlinger
OK18: Hver tredje dansker siger ja til at give lærerne mere i løn
35 procent af danskerne mener, at lærerne skal have mere i løn. Det skriver Ugebrevet A4 på baggrund af en undersøgelse foretaget af Analyse Danmark. 52 svarer, at lærerne skal bevare det nuværende lønniveau. Samtidig mener halvdelen af danskerne, at vi som samfund har råd til at give offentligt ansatte lønforhøjelser i forbindelse med overenskomstforhandlingerne i 2018. 62 procent mener at sygeplejerskerne skal have mere i løn, og de er dermed den faggruppe, der topper undersøgelsen.
OK18: Hver tredje dansker siger ja til at give lærerne mere i løn
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.