"Vi har besluttet at fremsende sagen til byrådets budgetkonference. Vi vil gøre opmærksom på, at her er et forhold, man må tage højde for, så hele byrådet er med på, at det ellers kan betyde, at vi må skære i antallet af undervisningstimer", siger Jane Marie Jegind, Venstre-medlem af børn- og ungeudvalget.
Som omtalt på folkeskolen.dk i går har Odense Kommune ikke hidtil sat penge af til den stadigt voksende udgift til lærernes pensionsbidrag. Efterhånden som de tjenestemandsansatte lærere går af med statslig tjenestemandspension, bliver nye lærere overenskomstansat og skal have indbetalt pensionskroner til Lærernes Pension hver måned. I år ligger udgiften på tre millioner kroner, men over otte år vokser den til omkring 17 millioner kroner årligt.
Odense: Byrådet skal se på pensionsbomben
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.