Norge: De seks-årige glemmes i skolen
I 1997 besluttede Norge at rykke 1. klasse ned, så børnene starter allerede som fem-seks-årige. Men der er ingen forskning i eller data om, hvordan det er gået. "Vi får i stigende grad henvendelser fra fortvivlede 1.-klasselærere som føler, at de ikke har tid til at give hver enkelt seksårig den opmærksomhed, de behøver for at trives og blive trygge i en helt ny situation", siger Marianne Krogh, Utdanningsforbundet, til Dagsavisen, Oslo.
Norge: De seks-årige glemmes i skolen
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.