Udbrændthed, stress og stressrelaterede sygdomme bliver mere og mere almindeligt, og dermed kommer flere selvhjælpsbøger på hylderne.
Denne bog er skrevet af en kvindelig læge, der i en alder af 35 år midt i karriereræset med mand og små børn bliver ramt af en hjertelidelse med medfølgende angstanfald, som kommer til at sætte dagsordenen for hendes liv i flere år.
Hun skjuler sin angst i lang tid for omgivelserne, hvorved hun mister energien og livsglæden, uden at hun er bevidst om årsagen. Et trafikuheld får ballonen til at revne, og hun må søge psykologhjælp for at komme over sit sammenbrud.
Bogens hensigt er at vise vejen gennem helingsprocessen for andre i lignende situation.
Dermed bliver størstedelen af bogen mest almene gode råd, som kan bruges i både krisesituationer og andre tidspunkter af livet.
Væsentligst er budskabet om åbenhed om sin situation og opfordringen til at få psykologhjælp, mens råd som motion, rygestop og sund mad kommer ind under kategorien almene gode råd.
Lidt langtrukken læsning med nogle gentagelser, men skrevet i et letforståeligt sprog.
Når angsten får magten
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.