Morten Østergaard langer ud efter Bondo

Uddannelsesminister Morten Østergaard (R) kritiserer i et indlæg i Politiken DLF formand Anders Bondo for udtalelsen om, at han ikke længere vil anbefale unge at vælge lærergerningen. "Der er behov for, at formanden for Danmarks Lærerforening løfter hovedet fra den konflikt, han står i. Han skal tænke lidt på fremtiden og deltage i en varm anbefaling af læreruddannelsen. Hans udtalelser har ikke været hjælpsomme i bestræbelsen på at genskabe prestigen ved lærerfaget", siger Morten Østergaard til Politiken.
Anders Bondo siger til Politiken, at han står fast ved sin udtalelse.

Politiken: Minister: Bondo tager skolen som gidsel