Minister: Skoletoiletter er kommunernes ansvar

"Det handler om, hvorvidt staten skal klare alt. Kan vi bare hæve skatten, eller skal vi have et samfund, hvor det personlige ansvar spiller en rolle?", lød det fra undervisningsminister Merete Riisager, da hun i et åbent samråd i går skulle stå på mål for, at skoletoiletterne mange steder er så uhumske, at eleverne holder sig til skade for deres helbred. "Helt overordnet mener jeg, at toiletforhold på skolerne er en helt basal ting, man som borger må regne med er i orden", lød hendes opsang til kommunerne, skriver Altinget.dk

Masseeksperimentet: 12 procent af eleverne lider af inkontinens

Altinget: "Riisager: Sag om ulækre skoletoiletter udstiller forskel på rød og blå"