Minister skal redegøre for besparelser på folkeskolen

Socialdemokratiets undervisningsordfører Annette Lind har spurgt undervisningsministeren om hvordan det såkaldte omprioriteringsbidrag rammer landets folkeskoler de kommende år. Det skal ministeren give folketingets undervisningsudvalg en redegørelse for.

Allerede i 2015 advarede Danmarks Lærerforening og KL mod, at omprioriteringsbidraget vil ramme folkeskolerne hårdt:

KL: Regeringens omprioriteringsbidrag vil ramme skolerne

Folkeskolen.dk har tidligere skrevet om, at også den såkaldte efteruddannelsesmilliard overraskende er underlagt 2%-besparelsen:

Efteruddannelses-milliarden skrumper

Læs Annette Linds spørgsmål til undervisningsministeren