Formanden for den grønlandske lærerforening Imak, Sivso Dorph, glæder sig over det klare afstemningsresultat og ser frem til i samarbejde med landsstyret og kommunerne at implementere den nye arbejdstidsaftale, som lærerne krævede i forbindelse med indførelsen af skolereformen Atuarfitsialak - Den gode skole - fra dette skoleår.
Vedtagelsen af overenskomstforliget betyder, at de grønlandske lærere stiger otte procent i løn over tre år inklusive pensionsforbedringer. I år nedsættes undervisningstiden, og fra næste skoleår indføres en ny arbejdstidsaftale, der afsætter tid til alle lærere til pauser og tilsyn, til sociale opgaver, skole-hjem-samarbejde. Desuden er der afsat tid til klasselæreren og til pædagogiske udviklingskurser.
Massivt ja til grønlandsk overenskomst
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.