"Målstyring fremdyrker psykopater"

"Et af de største problemer med målstyring er at systemet fremelsker psykopatiske træk". Sådan skriver den norske professor i matematik Jan Ubøe i en kronik i Bergens Tidende. Han er bekymret for, at skolen fremdyrker psykopater, da psykopater har gode betingelser for at klare sig i et skolesystem, der er bygget op omkring målstyring, skriver han og anbefaler derfor, at Norge dropper målstyret undervisning.

bt.no: Målstyring dyrker psykopater