Løhde: Fagforeninger har forsinket forhandlingerne
Det er fagbevægelsen der har ansvaret for, at de statslige overenskomstforhandlinger bliver presset, siger innovationsminister Sophie Løhde til dr.dk. "Vi er kommet sent i gang, fordi der fra faglige organisationer side, var et ønske om ikke at begynde forhandlinger på det planlagte tidspunkt". Hun siger samtidig, at den statslige arbejdsgiver har "rykket os på en række punkter", og opfordrer lønmodtagerne til at gøre det samme.
Løhde: Fagforeninger har forsinket forhandlingerne
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.