Kommunerne får ros for at spare mere end nødvendigt

Landets kommuner har sparet mere end de behøvede. Sidste år lå kommunernes serviceudgifter 5,3 milliarder kroner under det budgetterede niveau - og det udløser ros fra økonomi- og indenrigsminister Margrethe Vestager (R): "Det er meget positivt, at kommunerne har bidraget markant til at konsolidere de offentlige finanser", siger ministeren ifølge Politiken.

Politiken: Vestager roser kommunerne for at holde pengene i lommen