Nogle af de ting, som Uddannelses- og Ungdomsforvaltningen mener, en københavnsk Pisa kan bruges til, er at sammenligne grupper af skoler. Man håber, den vil kunne vise for eksempel, om de tosprogede børn klarer sig bedst på skoler med mange eller få tosprogede, om eleverne klarer sig bedst på skoler med få eller mange spor, om skoler, der deltager i udviklingsprojektet 'En skole for alle' har en anden udvikling i læsefærdighed for den svageste gruppe børn end andre skoler. Forvaltningen forudsætter, at undersøgelsen gentages i 2007, så man kan følge resultaterne af en målrettet indsats på baggrund af den første version.
Politikerne har vedtaget at udvikle de eksisterende undersøgelser af børnenes læsefærdigheder efter 3. og 6. klasse, men diskuterer foreløbig, om man skal følge indstillingen om en Pisa-undersøgelse af byens 9. klasser.
København vil have sin egen Pisa-undersøgelse
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.