"Jeg tror ikke på, at forklaringen på Danmarks resultater i Pisa først og fremmest er, at eleverne ikke er vant til den måde at arbejde på. Men den er for letkøbt!" mener Bjørn Dahl. Men hvis nogen fremprovokerer en myte om, at den eneste grund til dårlige testresultater er ukendskab til arbejsformen, så lad os da få syn for sagen!", siger han og synes, det er en udmærket ide, når DLF i dag har skrevet til skolerne og opfordret dem til at træne i de arbejdsformer, som bruges ved internationale test som Pisa:
"Verden bliver mindre, og mange drager til det store udland for at studere, så man kan lige så godt vænne danske elever til den måde at arbejde på, bare det ikke tager overhånd", siger Bjørn Dahl og understreger, at vi ikke skal have engelske tilstande herhjemme: "Vi må ikke i vores iver for at styrke fagligheden, glemme at det også er skolens opgave at skabe socialt helstøbte mennesker".
KL: Fint at forberede test - hvis vi ikke får engelske tilstande
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.