Gå til indhold
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Kontakt
  • Nyhedsbreve
  • Magasin
  • Lærerprofession.dk
  • Annoncering
  • Arrangementer
  • Lærerkursus.dk
Folkeskolen
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Anmeldelse

Idrætsundervisning skal være “vild med dans”

“Dans 22” giver et tydeligt billede af hele dansens verden gennem 22 forskellige danse- og bevægelsesgenrer som folkedans, ballet, vals, hiphop, yoga, salsa og swingdans.

Dans 22

Jens Giehm Mikkelsen
Start debatten
2. oktober 2019, kl. 11:40

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring.

Start debatten

"Dans 22" er et godt fagligt materiale, der giver et helt relevant indblik og indsigt i området dans – musik, bevægelse og udtryk. I denne bog er alting samlet således, at lærere, studerende og elever let kan skabe sig overblik, når der skal startes kreative processer, udvikles, forberedes eller fremvises elementer fra dans som fagligt område. Bogens alsidighed giver fin mening for lærere, studerende og elever, der arbejder målrettet med at skabe og udvikle koreografi, bevægelse og performance til musik.

Titel: Dans 22

Pris: 349

Sider: 421

Forlag: Frydenlund

Materialet indeholder 22 forskellige læringsforløb med fokus på dans og bevægelse, der giver et tydeligt aftryk af faglig viden og et klart begrebsapparat, således at der gives god grobund for at arbejde med beskrivelse, analyse og instruktion af dans og bevægelse. Kapitlerne indeholder introduktion, basistrin, træningsøvelser, variationer, koreografiske ideer, refleksion, analyse og eksempler på konkret dans og bevægelse.

Sidste del af bogen indeholder en række teoretiske perspektiver på arbejdet med dans og bevægelse og eksempler på analyseskemaer til området. Bogen har mange gode illustrationer og billeder, der gør det overskueligt at bruge materialet direkte i forbindelse med undervisningen. Der er en meget udførlig litteraturliste, der giver læseren et fantastisk godt overblik og masser af grund til yderligere fordybelse i det faglige område. Materialet giver også mening i forhold til arbejdet mod prøven i idræt i folkeskolen.

Alt i alt en yderst velskrevet og fagligt indsigtsfuld bog, der anbefales til både lærere, studerende og elever. Den bør bestemt være en del af alle skolers og læreruddannelsens fagbibliotek. Dans er i dag en væsentlig del af undervisningen i folkeskolen, og her i bogen kan der hentes en masse inspiration, således at eleverne får mulighed for at lære, opleve og stimulere bevægelsesglæde og får lyst til at danse.

Start debatten
Debat
Her kan du kommentere på artiklen:

Idrætsundervisning skal være “vild med dans”

Vi har lavet en ny flot platform. Desværre kunne vi ikke flytte de gamle profiler, så hvis du vil kommentere en artikel, skal du oprette en profil. Og er du ny i debatten – så velkommen til. Tjek eventuelt vores retningslinjer for debatten.
Tak fordi du deltager.

Naja Dandanell debatredaktør
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Folkeskolen
Your browser does not support the video tag.

Fagbladet Folkeskolen
Kompagnistræde 34, 3
1208 København K

Skriv til os: folkeskolen@folkeskolen.dk

Ring til os: 3369 6300

  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Nyhedsbreve
  • Arrangementer
  • Lærerprofession.dk
  • Magasin
  • Levering
  • Udgivelsesplan
  • Abonnement
  • Om Folkeskolen
  • Kontakt
  • Etik
  • Ophavsret
  • Annoncering
  • Lærerkursus.dk
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Cookiepolitik
  • Administrer samtykke

Følg os: Facebook · Instagram · Linkedin

Ansv. chefredaktør:
Andreas Marckmann Andreassen
 
Udgives af:
Fagbladet Folkeskolen ApS