I Struer og Skive er coronasmitten startet i folkeskoler

I Struer og Skive Kommune mener man, at coronasmitten er begyndt i folkeskolen, skriver Jyllands-Posten. I Struer startede smitten ifølge kommunaldirektør Jesper Thyrring på Thyholm Skole. "Siden har smitten spredt sig med lynende hast". Historien fra Skive er den samme. Her startede smitten med en medarbejder på Brårup Skole, som fik smittet elever i to 9.-klasser.
"Siden har smitten via de unge spredt sig via en håndboldklub til endnu en skole, Skivehus Skole, ligesom det også har bredt sig ud i familierne", siger souschef i skole-og dagtilbudsafdelingen Mette Nielsen.

Jyllands-Posten.dk: Smitten starter hos børn og unge i skolen