Hver tredje udskolingselev keder sig i skolen

DCUM's nationale trivselsmåling blandt 500.000 folkeskoleelever viser, at hver tredje elev i 7.-9. klasse tit eller meget tit keder sig i undervisningen. Det skriver Jyllands-Posten. Det er en lille stigning fra 32,1 procent i 2016. "Den dårlige kedsomhed, hvor børn ikke bliver mødt på deres udviklingstrin, kan vi og bør vi gøre noget ved. Den gode kedsomhed, hvor man lærer kommatering eller tysk grammatik, skal vi holde fast . Al undervisning skal ikke være et cirkus", siger undervisningsminister Merete Riisager.

Jyllands-Posten: Hver tredje elev keder sig i timerne i folkeskolen