Nyt teaterstykke »Når døden banker på« tager fat om tabuet at tale om døden og sorg med børn, der har mistet. Forestillingen er en fri fortolkning af Wolf Erlbuchs bog »And, Døden og tulipanen« og er for de seks-tiårige børn. På scenen ser man And, der i længere tid har haft en underlig fornemmelse. En dag møder hun Døden og bliver bange, men synes alligevel, at han ser meget sød ud. Kan man blive venner med Døden? To performere og en musiker begiver sig ud på en scenisk rejse for at forstå det uforståelige. Hvad sker der, når man dør? Og hvordan føles det at miste? Stykket har premiere den 12. december 2011 på Københavns Musikteater.
Hvad sker der, når man dør?
Start debatten
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring.
Start debatten
Start debatten
Hvad sker der, når man dør?
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.