Maria Bojesen Fonden er en almennyttig fond, der kan søges af lærere, som er blevet afskediget, syge eller på grund af private forhold er økonomisk trængte. I særlige tilfælde kan Maria Bojesen Fonden også støtte lærerstuderende til at færdiggøre deres uddannelse.
Fonden uddeler for cirka 250.000 kroner om året, og donationerne uddeles normalt i juni og december. Hvis du vil ansøge om en donation, skal du skrive en motiveret ansøgning, vedlægge en kopi af sidste års skatteopgørelse og sende den til Maria Bojesen Fonden, c/o Ingrid Jespersens Gymnasieskole, Nordre Frihavnsgade 9, 2100 København Ø.
Læs mere på legatbogen: legatbogen.dk/maria-bojesen-fonden
Hjælp til økonomisk udfordrede lærere
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.