Fyringsvarsler på vej til 36 ansatte på Svendborgs skoler

28 lærere, 5 pædagoger og 3 pædagogiske assistenter får inden 1. februar et opsigelsesvarsel fra skolevæsenet i Svendborg. Årsagen er både besparelser og faldende børnetal. "Skolerne har meldt ind, hvor mange lærere de får i overskud i det kommende skoleår, og det drejer sig om 30", siger skolechef Nanna Lohmann til Fyens Stiftstidende. Kun to lærerstillinger skal genbesættes, og dermed vil 28 lærere miste deres job.

Fyens.dk: "Millionbesparelser: Massefyringer på skoleområdet i Svendborg"