Folkeskolen overser mange ordblinde

Et netværk af alle ungdomsuddannelser i Esbjerg Kommune skal arbejde tæt sammen med folkeskoler og uddannelsescentre for at opdage ordblinde elever, så de kan få støtte fra første dag i gymnasiet, skriver gymnasieskolen.dk. Baggrunden er en test, som afslørede 25 ordblinde gymnasieelever. Kun i to tilfælde vidste gymnasierne det på forhånd. Resten af eleverne havde hverken grundskolen eller centeret for uddannelsesvejledningen opdaget.

Gymnasieskolen.dk: Ordblinde får først hjælp i gymnasiet