Gå til indhold
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Kontakt
  • Nyhedsbreve
  • Magasin
  • Lærerprofession.dk
  • Annoncering
  • Arrangementer
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Lærerkursus.dk
Folkeskolen
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job

Esbjerg-formand: Dejligt med et klart resultat

Både et klart lokalt resultat og et klart landsresultat er dejligt. Selv om det nok ikke er det mest hjertevarme ja, siger formand for Esbjerg Lærerforening Kenneth Nielsen. ”Nu skal vi videre. Vi skal sparke døre ind i kommunerne og søge at få nogle bedre vilkår for vores medlemmer, så vi kan komme væk fra den rå Lov 409”.

Foto: Stig Nielsen
Helle Lauritsen
3 kommentarer
16. marts 2015, kl. 18:43

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring.

3 kommentarer

Hovedstyrelsesmedlem i DLF og kredsformand for Esbjerg Lærerforening Kenneth Nielsen fortæller, at han ville have hadet en stemmeprocent på 50. Situationen nu er rarere, fordi det er blevet så klart et ja.

I Esbjerg stemte 74,2 procent af medlemmerne ja, mens 25,8 procent stemte nej. Og stemmeprocenten var på 84,7.

Esbjerg-møde med tvivlende ja-stemmer

"Men det er jo ikke det allermest hjertevarme ja. Jeg kan i hvert fald ikke høre klapsalverne. Nogle har højst sandsynligt stemt ja, fordi de ikke kunne overskue konsekvenserne ved et nej. Det er det, vi vil se på i analysen i hovedstyrelsen i morgen: ja, det blev et stort ja, men vi hørte ikke det brøl, der kommer, når Danmark scorer i Parken. Vi har rigeligt at se til og arbejde videre på nu", siger Kenneth Nielsen.

Nej-stemmer skal respekteres

Lokalt glæder han sig over allerede at have talt med skolechefen i Esbjerg og aftalt, at de skal tale videre om de 15 punkter og eksempelvis målstyret undervisning på næste møde i børne- og familieudvalget i april.

Enig kredsstyrelse anbefaler at stemme ja

Men han understreger, at det også er vigtigt at respektere dem, der stemte nej.

"Mange har stemt nej, fordi de ønskede at komme i Forligsinstitutionen. Vi skal invitere dem ind i samtalen og spørge til, hvad det var, de ønskede sig i Forligsen. Det skal med i den videre dialog. Måske skal vi tale om 16 eller 17 punkter i stedet for de 15 punkter, der er i arbejdstidspapiret".

"Nu skal vi tale om, hvordan vi kommer videre. Hvordan vi får lagt skinnerne, så vi fremover kan komme væk fra den rå Lov 409".

Kenneth Nielsen roser tillidsrepræsentanter og medlemmer for den høje stemmeprocent.

"Kommunerne skal tage det store engagement alvorligt. Stemmeprocenten viser tydeligt, at deres ansatte interesserer sig for deres arbejdsplads og deres arbejdsvilkår".

3 kommentarer
Debat
Her kan du kommentere på artiklen:

Esbjerg-formand: Dejligt med et klart resultat

Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.

Naja Dandanell debatredaktør
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Folkeskolen
Your browser does not support the video tag.

Fagbladet Folkeskolen
Kompagnistræde 34, 3
1208 København K

Skriv til os: folkeskolen@folkeskolen.dk

Ring til os: 3369 6300

  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Nyhedsbreve
  • Arrangementer
  • Lærerprofession.dk
  • Magasin
  • Levering
  • Udgivelsesplaner
  • Abonnement
  • Om Folkeskolen
  • Kontakt
  • Etik
  • Ophavsret
  • Annoncering
  • Lærerkursus.dk
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Cookiepolitik
  • Administrer samtykke

Følg os: Facebook · Instagram · Linkedin

Ansv. chefredaktør:
Andreas Marckmann Andreassen
 
Udgives af:
Fagbladet Folkeskolen ApS