"Men i dag har man ikke lov til at holde pause. Tiden er blevet mere knap, og kravene er blevet mere komplekse. Vi skal involveres i mere end tidligere", fortæller arbejdslivs-konsulent Gitte Daugaard fra firmaet Luama.
Jeg holder pause når jeg leger
"Det er fint med elevplaner og LP-model og alt det andet, som lærere skal deltage i. Det er også godt med team-arbejde, men man glemmer at samarbejde tager tid. Det kræver rammer og tid, når man skal samarbejde. Men i dag er vi i en rammeløshed. Vi skal lige klare både det ene og det andet. Tidligere bestemte lærerne i langt højere grad selv, hvilke ting de involverede sig i og hvornår".
Hvordan holder du pause på skolen? Forbereder du dig på skolen? Har I lærerarbejdspladser på din skole?
Nyd en pause med
Du skal ikke være så effektiv
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.