370.000 kroner får formanden for Forbundet af Offentligt Ansatte, Dennis Kristensen i honorar for diverse bestyrelsesposter. I sidste uge meddelte han, at han vil lade halvdelen af pengene gå i forbundets kasse, og det satte fokus på forbundsformændenes løn og honorarer.
"Jeg for løn for at være formand for DLF og LC. Herudover modtager jeg ikke honorarer", svarer formanden for Danmarks Lærerforening Anders Bondo Christensen på Folkeskolen.dk's forespørgsel.
De øvrige bestyrelsesposter, han pt. besidder, udløser ikke noget honorar, oplyser han.
Flere mindre fagforbund har regler om, at bestyrelseshonorarer skal gå i forbundskassen, mens formændene for de store LO-forbund ifølge dagbladet Politiken beholder deres bestyrelseshonorarer.
DLF-formand får ingen bestyrelseshonorarer
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.