Hvordan skaber museum og skole i fællesskab de bedste rammer for læringsoplevelser, når det uformelle læringsmiljø inddrages i undervisningen? Et godt udgangspunkt må være at afstemme forventninger og gå i dialog om, hvad formålet er med overhovedet at rykke eleverne ind i museet – hvad mener henholdsvis lærere og formidlingsmedarbejdere er det vigtigste læringsudbytte? Er vi enige om, hvad eleverne skal have ud af det?
Som tidligere lærer og nuværende medarbejder i en museumsskoletjeneste er jeg meget optaget at dette, og jeg er sikker på, at vi ikke når i mål blot ved at museerne lægger læringsmål på hjemmesiden.
Deltag i spørgeundersøgelsen og hjælp i arbejdet med at opnå et optimalt udbytte af åben skole.
Vil vi det samme i åben skole?
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.