Valgkampen er slut. Et af de store debatemner var folkeskolen, og det var godt at opleve interessen. Et enkelt spørgsmål: Hvor blev DLF af? For mig at se havde vi her en enestående chance for at få vores budskab ud. Var det taktik, eller kunne I ikke komme til?
Svar
Vi havde ingen taktik om at holde os tilbage i valgkampen. Vi udsendte selvstændigt en pressemeddelelse om lærernes efteruddannelse og besvarede adskillige henvendelser fra journalister. Vi tilbød endvidere alle de politiske partier at deltage i eventuelle debatmøder om folkeskolen. Hvis vi fremstod lidt tynde i medierne under valgkampen, kan det skyldes, at der i denne forbindelse var mere nyhed i at bruge organisationer, der normalt ikke er så meget i medierne. I forbindelse med regeringsgrundlaget og udnævnelsen af ny undervisningsminister var vi imidlertid overordentligt synlige i medierne.
Anders Bondo Christensen, formand for DLF
Spørgsmål søger svar
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.