Netop at arbejde med det sociale aspekt, for de elever jeg har haft i specialklasserækken, har i årevis været et vigtig aspekt. Hvad hjælper det med gode karakterer, fx hvis man ikke kan finde ud af at melde sig ind i en forening, hvor de fx spiller håndbold? Endsige at kunne finde ud af at tage bussen derhen. Vi har samtidig med at vi arbejder frem mod, at eleverne får karakteren 2 for at kunne komme ind på fx en teknisk skole, også et ansvar for at arbejde med den mere sociale træning, så eleverne kan få et socialt liv ved siden af det arbejde de evt får. Eller især hvis de ikke kommer til at få et arbejde.
Her er linket til artiklen
https://www.folkeskolen.dk/909200/specialskole-griber-eleverne-med-haandbold
Spændende artikel om social træning
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.