Det virker paradoksalt, at såvel politikere som KL har den samme dagsorden om lærernes undervisningstid. Der er et ekstremt fokus på tallene - udervisningsprocenten skal være 42, 95 % af eleverne skal inkluderes i normalklasserne, klassekvotienten skal helst være 28, og danske skolelelever skal på podiet i Pisa-undersøgelserne.Det ville være befriende, at man forholdte sig til kvaliteten af undervisningen og ikke stirrede sig blind på tal.Måske kunne man opnå et kvalitetsløft ved at sætte alle de ledige nyuddannede og øvrige ledige ind i bestræbelserne på at have høje kvalitets- og inklusionsmål.
Debat
Skal lærerne undervise mere?
Børne- og Undervisningsminister Christine Antorini udtaler, at lærerne skal bruge flere timer bag katederet.
Skal lærerne undervise mere?
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.