I Folkeskolen nummer 7 skriver Troels Østergård fra DLF's faglige kontor som svar på Karen Høeghs spørgsmål om U67-tillæg, at der ikke er ophold i udbetalingerne i forbindelse med overgangen til folkepension.
Det er ikke korrekt.
Den 1. i den måned, man fylder 67 år, udbetales U67-års-tillægget for sidste gang. Folkepensionen, der skal erstatte tillægget, bevilges fra den 1. i den efterfølgende måned. Da folkepensionen udbetales bagud, får pensionisten sin første udbetaling den sidste i denne måned.
Der er altså et slip på en måned, hvor man efter det fyldte 67. år (65. år fra 1. juli 2004) hverken får udbetalt U67-tillæg (U65-tillæg) eller folkepension.
Igen et eksempel på, hvordan tidligere skatteminister Ole Sta-vad har udhulet pensionerne.
Bent Skovlund
Hørsholm
Vi henviser til svar i nummer 8
Redaktionen
Pensionsudhuling
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.