Lars Qvortrup (professor på Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse, DPU, under Aarhus Universitet) kan i dag 16.1.21 på DRs hjemmeside citeres for følgende, hvor han enten er citeret forkert, eller roder rundt i begreberne:
“At gå i skole er en proces, hvor man først og fremmest skal lære at være elev og modtage læring.”
Nej, Lars Qvortrup, eleverne skal ikke “modtage læring”, men derimod ”undervises”. En følge af det er blandt andet, at eleverne “lærer noget” og “dannes som mennesker”.
Ord skal vejes på en guldvægt,
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.