Problemet med læringsmålstyret undervisning er, at det kun er de fagfaglige færdigheder, der let og umiddelbart kan måles. Det får lærerne til helt naturligt at have mere fokus på elevernes tilegnelse og progression af enkeltfærdigheder og dermed mindre fokus på dannelsesaspektet i folkeskoleloven.
Men eleverne skal også gå i skole for livets skyld. Læreren skal vise underet i undervisning. Tilegnelsen af færdigheder og dannelse skal gå hånd i hånd. At være menneske og blive menneske er en vigtig opgave for skolen. I skolen skal man også stifte bekendtskab med det uoverkommelige. Med sammenhængen. Med demokratiet. Med samfundet. Med lighed og ulighed. Med fortællingen.
Målstyring
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.